Skip to content
På Vilsted Søgaard arbejder vi efter en Kognitiv, Ressourcefokuseret,
Anerkendende Pædagogik (KRAP).
Formålet med KRAP er, at støtte vores borgere til en større personlig og social kompetence, så de
bedre kan udfolde sig socialt og samfundsmæssigt og herigennem opnå en højere livskvalitet.
Et vigtigt element i KRAP er, at sætte et positivt og anerkendende fokus på menneskers
ressourcer – uden at benægte at der også kan være tale om svære belastninger og særlige behov.
Vi skaber mening og livskvalitet ved at sikre den enkelte borger den positive følelse at føle sig
nyttig og uundværlig.
Vi bidrager til læring og udvikling bl.a. gennem et spændende arbejde.
Vores kerneopgave:
Meningsfuld beskæftigelse
Meningsfuld beskæftigelse opnår vi gennem livshuset.
Livshuset symbolisere en bygning med et fundament, en bærende konstruktion og et tag:
Fundamentet består af Anerkendelse og de bærende konstruktioner er en
Ressourcefokuseret tilgang til borgeren.
Vores værdier:
Alle mennesker har potentiale og dermed ressourcer at bygge på.
Alle mennesker skal opleve at kunne bidrage og blive værdsat for sit bidrag.
Alle mennesker skal opleve at høre til og være med.
Vores etiske referenceramme:
Respekt for selvbestemmelse
Hensyn til fysisk og psykisk integritet
Agtelse for værdighed
Omsorg for det sårbare liv
Go to Top
Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information Accepter
Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept
Luk